A student takes the floor: reaction to F. Garau’s post on learning from students – comentario al post de F. Garau “aprender de los estudiantes”

Trending topic: teaching innovation – innovación docente

Ann, a student at the Spanish Open University who lives in Valencia, has sent us this comment on Federico Garau’s post “learning from students” (Conflictus legum).

“Phew!Professors rely on their academic degrees, but that is no enough. A real professor is a person who acts as such. As a character of the television series Fama said, “do you want fame? you would have to pay for it”. All of a sudden, as it happened to professor Garau’s student, a genuine professor takes the floor. Not the best or the worst, but a great teacher. He has teaching in his blood and has empathy with his students. He knows how to find the right tools to teach … And we students awake from a lethargy caused by teachers who despise their classrooms, blackboard and students, a lethargy caused by professors who do not feel the magic, as a married couple who goes on only because there is no better choice. We students are aware of that. We are not always wearing an entusiasm for learning … Some times we find classes disgusting and sometimes delicious. I would encourage professors to fall in a new love with their job”.

Ann, estudiante de la UNED en Valencia, nos envía el siguiente comentario sobre el post de Federico Garau “aprender de los estudiantes“, publicado en Conflictus Legum

“Ufff… Debo decir que ustedes, los profesores, creen tener el título ganado por el mero hecho de ostentar su acreditación plasmada en documentos… Pero no es así… Uno es profesor cuando enseña y no por que lo diga un papel en forma de contrato o similar… Como decía aquella profesora de danza en la serie “Fame”: “¿Queréis fama?, pues la fama cuesta.” Y de pronto, como esa alumna del Sr. Grau, un profesor de verdad se enciende en nuestro panorama… No es ni el mejor ni el peor, pero es un gran maestro… Uno que tiene docencia en sus venas y que sabe comunicar a sus alumnos… Y no solo eso… Uno que se preocupa por encontrar herramientas para hacerlo… Encontrar el código… Luchar para llegar a ellos y para que entiendan, comprendan, aprendan… Y nosotros, los alumnos, despertamos del letargo de los docentes que menosprecian su aula de maestro, su pizarra de maestro, a sus alumnos que le escuchan… de los docentes que ya no sienten la magia como un matrimonio que ya solo lo es porque no hay nada mejor a lo que optar… Nosotros lo notamos…. Si creían que la pasión la traemos de casa los alumnos estaban equivocados… Nosotros soñamos con el total cuando llegamos… Y al entrar descubrimos la estructura molecular… Y cada una de esas moléculas tienen el aroma y el sabor de cada uno de los docentes. Hay unas que apestan y hay otras que te las comerías de puro festival sensitivo… Animo a los tutores, a los docentes, a los catedráticos… a que se enamoren de nuevo”.

3 thoughts on “A student takes the floor: reaction to F. Garau’s post on learning from students – comentario al post de F. Garau “aprender de los estudiantes”

  1. Indeed, thank you very much Tom. And thank you for allowing the comment here Ms. Marina and Mr. Pedro. Wanting to see part of this reality is wanting to be a better person and teacher

    May be you do not know that your sprit has made me recover my faith in teachers.

    Ann

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s