Paper on ECJ Leading Cases’ Blog accepted at the First International Conference on Teaching Innovation at Universities – Comunicación sobre el blog ECJ leading cases en las I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria

Paper on ECJ Leading Cases’ Blog accepted at the First International Conference on Teaching Innovation at Universities – Comunicación sobre el Blog ECJ Leading Cases aceptada en las Primeras Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria

We are delighted to announce that a paper on “ECJ Leading Cases – a blog on legal teaching” has been accepted at the First International Conference on Teaching Innovation at Universities to be held in Madrid on the 19th September of this year.

In the paper we present the current status of the blog, our plans for the future and we conclude that a blog can a helpful tool for legal teaching:
– It fosters professors to keep up to date and to elaborate a critical analysis of the topics blogged.
– It is a good instrument to interact with the students supporting a a proactive learning process.
– It open windows to co-operation with national and foreign colleagues who are working on the same field.

– It is an excellent communication channel to exchange teaching and learning experiences.
– It offers an opportunity to prepare teaching materials than can be further improved in the future.

We count on your help to keep on improving the blog!

Anunciamos la próxima presentación de una comunicación sobre nuestro blog a las las I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria, que se celebrarán en Madrid el próximo 19 de septiembre.

En esta comunicación explicamos el funcionamiento del blog y nuestros planes para el futuro. Concluimos que el uso de un blog puede constituir un valioso elemento de apoyo para la enseñanza del Derecho en varios campos:
– Incentiva a los profesores a una continua actualización sobre la materia plasmada en el blog (en este caso, la jurisprudencia comunitaria), así como a realizar su análisis crítico de modo sintético (lo cual supone un excelente ejercicio docente).
– Supone un buen medio para interactuar con los alumnos y fomentar un aprendizaje activo.
– Permite relacionarse con profesores nacionales y extranjeros que están trabajando sobre la misma materia.
– Permite intercambiar experiencias docentes y discentes con otros profesores y con los alumnos.
– Facilita la elaboración de un material básico que puede después perfilarse más con fines científicos y docentes.

Contamos con vuestras ideas para seguir mejorando el blog.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s